Virals

De succesvolle tips die mij het meest zijn opgevallen bij het kijken van deze commercials zijn:

  1. Tip 1: Een viral moet origineel en actueel zijn en een gemeenschappelijk belang hebben.
  2. Tip 2: Zit er voor de ontvanger content in die emotie los kan maken?
  3. Tip 3: De afzender dient uiteindelijk duidelijk te zijn. Anders doe je het eigenlijk voor niets.

 

De advertentie die volgens mij de meeste potentie heeft om viral te gaan is de advertentie van War Child met Batman. De video is erg leuk om te kijken, maar heeft vooral een ontzettend aangrijpende plot twist op het einde. Dit maakt emotie los bij de kijker. Door deze emotie wil je actie ondernemen. Hiermee is het doel van de viral bereikt.

 

Mijn Viral

 

Voor mijn viral ga ik de Brain Diggers superhelden techniek gebruiken. De superheld die ik heb gekozen is Lady Gaga. De vraag die ik ga stellen is: Hoe laat ik Disney weer opvallen in de media?

 

Dit is mijn woordweb over Lady Gaga.

Mijn heldin zou dit probleem opvallend en uitbundig aanpakken. Ze zou iets creatiefs bedenken met veel muziek en artistiek.

 

Als ik denk aan het muzikale van Disney en Lady Gaga maak ik al snel een connectie naar een musical. Daarom wil ik een "zebrapad musical" gaan doen als viral. Dit houd in dat een groep acteurs en actrices ,gekleed in kleding van Disney films, gaat optreden op het zebrapad bij drukke wegen. 

 

Op het moment dat het stoplicht op rood staat gaan de acteurs en actrices het zebrapad op. Zij zingen en dansen dan een bekend nummer uit de film waarnaar ze gekleed zijn.

 

Doordat veel mensen het zien zullen ook veel mensen het filmen, delen via social media en navertellen aan vrienden, familie en kennissen. Doordat het apart en opvallend is zullen veel mensen het delen via social media.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb