Coca Cola advertenties

De advertenties die ik heb gekeken hadden het "feel good" systeem gelijk met elkaar. De muziek is zo gecomponeerd dat je mee wordt genomen op een "emotional rollercoaster". De verhalen hebben happy endings. Ook laten ze allemaal genot zien.

 

 

Branding

1. Ik ben het deels met deze stelling eens. Branding is meer dan een logo, maar een goed en herkenbaar logo is wel heel belangrijk.

2. Ik ben het eens met deze stelling. Wij als consumenten bepalen wat we kopen. bedrijven houden hier rekening mee en ontwikkelen producten die gewild zijn.

 

 

Onderzoek Disney

 

Disney is een wereldwijd bedrijf wat films, series en cartoons maakt. Ze hebben meerdere themaparken verspreid over de wereld. Veel kinderen zullen zich geen jeugd zonder Disney herinneren.

 

De doelgroep van Disney verschilt erg. Doordat zij bijvoorbeeld ook de baas zijn van Marvel en de Star Wars films, is hun doelgroep niet meer zo specifiek op kinderen gericht. Disney is voor jong en oud. 

 

Voor iedereen, die op zoek is naar een vrolijke film, serie of een magische dag uit, biedt Disney films, cartoons, series en themaparken.

 

 

Disney ziet eruit als: je volledige jeugd.

Disney voelt als: vertrouwd, liefde en geluk.

Disney ruikt als: Verse koekjes

Disney smaakt als: het zoetste en lekkerste snoepje uit je jeugd. 

Disney klinkt als: vrolijke tonen en vertrouwde stemmen.

 

Als Disney een persoon is, is ze een vrouw van rond de 24. Ze is een mooie dame met lang haar, leuke, kleding en een grote fantasie. Ze doet een kunstopleiding. Ze houd van wandelingen door het bos en over het strand met haar hond. Hierbij droomt ze over andere werelden. Ze houd van pop muziek, lezen en het theater.

 

Iemand zou verliefd worden op Disney omdat ze een lief en zorgzame vrouw is. Ze is erg grappig en houd van dingen onderzoeken. Ze is erg meegaand.

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb